Sposoby przyjmowania i załatwiania spraw
SKARGI PRZYJMUJE
- kierownik przychodni lub zastępca kierownika przychodni (informacja w sekretariacie przychodni);
- dyrektor Zespołu w środy w godz. 12-14 w siedzibie Zakładu ul. gen. Meriana C. Coopera 5,
tel. 22 163 71 30.
PRZYJMOWANIE I ROZPATRYWANIE SKARG I WNIOSKÓW PRZEZ MAZOWIECKI ODDZIAŁ WOJEWÓDZKI NFZ
Skarga może dotyczyć w szczególności naruszenia praw pacjenta w zakresie:
- udzielania świadczeń opieki zdrowotnej przez świadczeniodawców, z którymi Fundusz zawarł umowę o ich udzielanie;
- przewlekłego lub biurokratycznego załatwiania spraw przez Fundusz;
- zaniedbania lub nienależytego wykonywania zadań przez pracowników Funduszu.
Wniosek może dotyczyć m.in.:
- spraw ulepszenia organizacji i poprawy funkcjonowania NFZ;
- wzmocnienia praworządności;
- zapobiegania nadużyciom;
- spraw związanych z lepszym zaspokajaniem potrzeb pacjentów oraz ich efektywniejszym wykonywaniem zadań przez NFZ.
Ważne! Pracownicy NFZ nie są upoważnieni do oceny decyzji medycznych podejmowanych przez lekarzy w procesie leczenia. Zastrzeżenia pacjentów dotyczące sposobu leczenia należy kierować
w pierwszej kolejności do: osób zarządzającymi podmiotami leczniczymi udzielającymi świadczeń zdrowotnych lub rzecznika odpowiedzialności zawodowej lekarzy Okręgowej Izby Lekarskiej, Okręgowej Izby Pielęgniarek i Położnych lub Rzecznika Praw Pacjenta.
Mazowiecki Oddział Wojewódzki NFZ
ul. Chałubińskiego 8
00-613 Warszawa
tel. 22 279 75 78; fax. 22 582 84 21
kancelaria@nfz-warszawa.pl
ePUAP: O16ndson16/skrytka
Centrala NFZ
ul. Rakowiecka 26/30
02-528 Warszawa
fax: 22 572 63 30
sekretariat.skargi@nfz.gov.pl
/NFZ-Centrala/SkrytkaESP
BIURO RZECZNIKA PRAW PACJENTA
- Adres Biura Rzecznika Praw Pacjenta: 01-231 Warszawa, ul. Płocka 11/13;
- Bezpłatna Infolinia Biura Rzecznika Praw Pacjenta 800 190 590 (czynna całą dobę);
- Strona internetowa: www.rpp.gov.pl
- Adres e-mail: kancelaria@rpp.gov.pl
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzecznika Praw Pacjenta (Dz.U. 2009 nr 52 poz. 417 z późn. zm.)
www.nfz-warszawa.pl
Regulamin Organizacyjny SZPZLO Warszawa Bemowo-Włochy
Historia wpisu:
Pokaż aktualny
Data modyfikacji: 2025-10-22 13:40:05 (@Joanna Onopiuk) - podgląd
Data modyfikacji: 2025-10-22 13:37:05 (@Joanna Onopiuk) - podgląd
Data modyfikacji: 2025-10-22 13:36:49 (@Joanna Onopiuk) - podgląd
Data modyfikacji: 2025-10-22 13:36:16 (@Joanna Onopiuk) - podgląd
Data modyfikacji: 2020-02-11 16:08:41 (@Administrator) - podgląd
SKARGI PRZYJMUJE
- kierownik przychodni lub zastępca kierownika przychodni (informacja w sekretariacie przychodni);
- dyrektor Zespołu w środy w godz. 12-14 w siedzibie Zakładu ul. gen. Meriana C. Coopera 5,
tel. 22 163 71 30.
PRZYJMOWANIE I ROZPATRYWANIE SKARG I WNIOSKÓW PRZEZ MAZOWIECKI ODDZIAŁ WOJEWÓDZKI NFZ
Skarga może dotyczyć w szczególności naruszenia praw pacjenta w zakresie:
- udzielania świadczeń opieki zdrowotnej przez świadczeniodawców, z którymi Fundusz zawarł umowę o ich udzielanie;
- przewlekłego lub biurokratycznego załatwiania spraw przez Fundusz;
- zaniedbania lub nienależytego wykonywania zadań przez pracowników Funduszu.
Wniosek może dotyczyć m.in.:
- spraw ulepszenia organizacji i poprawy funkcjonowania NFZ;
- wzmocnienia praworządności;
- zapobiegania nadużyciom;
- spraw związanych z lepszym zaspokajaniem potrzeb pacjentów oraz ich efektywniejszym wykonywaniem zadań przez NFZ.
Ważne! Pracownicy NFZ nie są upoważnieni do oceny decyzji medycznych podejmowanych przez lekarzy w procesie leczenia. Zastrzeżenia pacjentów dotyczące sposobu leczenia należy kierować
w pierwszej kolejności do: osób zarządzającymi podmiotami leczniczymi udzielającymi świadczeń zdrowotnych lub rzecznika odpowiedzialności zawodowej lekarzy Okręgowej Izby Lekarskiej, Okręgowej Izby Pielęgniarek i Położnych lub Rzecznika Praw Pacjenta.
Mazowiecki Oddział Wojewódzki NFZ
ul. Chałubińskiego 8
00-613 Warszawa
tel. 22 279 75 78; fax. 22 582 84 21
kancelaria@nfz-warszawa.pl
ePUAP: O16ndson16/skrytka
Centrala NFZ
ul. Rakowiecka 26/30
02-528 Warszawa
fax: 22 572 63 30
sekretariat.skargi@nfz.gov.pl
/NFZ-Centrala/SkrytkaESP
BIURO RZECZNIKA PRAW PACJENTA
- Adres Biura Rzecznika Praw Pacjenta: 01-231 Warszawa, ul. Płocka 11/13;
- Bezpłatna Infolinia Biura Rzecznika Praw Pacjenta 800 190 590 (czynna całą dobę);
- Strona internetowa: www.rpp.gov.pl
- Adres e-mail: kancelaria@rpp.gov.pl
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzecznika Praw Pacjenta (Dz.U. 2009 nr 52 poz. 417 z późn. zm.)
www.nfz-warszawa.pl
Regulamin Organizacyjny SZPZLO Warszawa Bemowo-Włochy
Historia wpisu:
Pokaż aktualny
Data modyfikacji: 2025-10-22 13:40:05 (@Joanna Onopiuk) - podgląd
Data modyfikacji: 2025-10-22 13:37:05 (@Joanna Onopiuk) - podgląd
Data modyfikacji: 2025-10-22 13:36:49 (@Joanna Onopiuk) - podgląd
Data modyfikacji: 2025-10-22 13:36:16 (@Joanna Onopiuk) - podgląd
Data modyfikacji: 2020-02-11 16:08:41 (@Administrator) - podgląd
